Crug

 

ANPCDEFP

Identitate vizuală

În 2014, Comisia Europeană a lansat programul Erasmus+. Acesta reprezintă răspunsul Uniunii la creșterea alarmantă a șomajului și la scăderea nivelului pregătirii în rândul tinerilor. În decurs de șapte ani – adică până în 2020 – țările membre vor beneficia pentru domeniile educației, formării profesionale, tineretului și sportului de fonduri în valoare de aproape 15 miliarde de euro. În România, instituția care administrează acest program este Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP).

 
Lansarea megaprogramului Erasmus+ a reprezentat pentru ANPCDEFP un prilej excelent pentru rebranding. Devenea evident că datorită unei prezențe publice mult mai consistente în perioada imediat următoare, Agenția avea nevoie de o identitate de brand solidă. Nevoia unui pachet identitar care să ofere toate instrumentele necesare susținerii unui amplu proces de comunicare era indiscutabilă.
 
 
Prima etapă a proiectului a constat în construirea unei platforme de brand solide. Punctul de pornire în articularea acesteia a fost enunțul asumat de întreaga echipă a Agenției, potrivit căruia ANPCDEFP trebuie să fie un model de excelență în administrarea programelor europene din domeniul educației, formării profesionale și tineretului. Iar cuvântul care apărea în mod recurent în discursurile celor implicați în procesul de rebranding era „transformare”.
 
 

Chiar dacă pentru logotip am decis să folosim acronimul și nu titulatura completă a instituției, pentru a îmbunătăți memorabilitatea logoului era nevoie de un simbol. Soluția pe care am găsit-o pornește de la inițiala numelui și vorbește despre câteva dintre cele mai importante lucruri care ne dorim să le vină în minte tuturor celor care aud de ANPCDEFP: transformare, devenire, mai bine.

 
 

Metaforic vorbind, ANPCDEFP este fereastra care le permite beneficiarilor programelor gestionate de Agenție accesul la o nouă perspectivă. Pornind de la această reprezentare, a fost dezvoltat un întreg limbaj grafic care în primul rând ajută la ordonarea din punct de vedere vizual a mesajelor transmise, iar în al doilea rând mai adaugă o tușă la personalitatea brandului. Acest dispozitiv grafic care este folosit pe majoritatea materialelor bogate în informație – afișe, coperte de broșuri, fețe de fluturași etc. – poartă numele de fereastra modulară.

 
 
 
Una dintre valorile principale ale brandului este accesibilitatea. Comparația cu un frate mai mare este foarte potrivită dacă se are în vedere atenția cu care ANPCDEFP îi consiliază pe cei care apelează la serviciile ei. Cu scopul de a pune în valoare această latura umană a Agenției, sistemul grafic al brandului a fost îmbogățit cu un set de personaje, șase în total, câte trei pentru fiecare gen.
 
 
 
 
 

pentru același client

proiecte similare