ANPCDEFP
Identitate vizuală
În 2014, Comisia Europeană a lansat programul Erasmus+. Acesta reprezintă răspunsul Uniunii la creșterea alarmantă a șomajului și la scăderea nivelului pregătirii în rândul tinerilor. În decurs de șapte ani – adică până în 2020 – țările membre vor beneficia pentru domeniile educației, formării profesionale, tineretului și sportului de fonduri în valoare de aproape 15 miliarde de euro. În România, instituția care administrează acest program este Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP).
Chiar dacă pentru logotip am decis să folosim acronimul și nu titulatura completă a instituției, pentru a îmbunătăți memorabilitatea logoului era nevoie de un simbol. Soluția pe care am găsit-o pornește de la inițiala numelui și vorbește despre câteva dintre cele mai importante lucruri care ne dorim să le vină în minte tuturor celor care aud de ANPCDEFP: transformare, devenire, mai bine.
Metaforic vorbind, ANPCDEFP este fereastra care le permite beneficiarilor programelor gestionate de Agenție accesul la o nouă perspectivă. Pornind de la această reprezentare, a fost dezvoltat un întreg limbaj grafic care în primul rând ajută la ordonarea din punct de vedere vizual a mesajelor transmise, iar în al doilea rând mai adaugă o tușă la personalitatea brandului. Acest dispozitiv grafic care este folosit pe majoritatea materialelor bogate în informație – afișe, coperte de broșuri, fețe de fluturași etc. – poartă numele de fereastra modulară.