Crug

 

Casa Victoria

Identitate vizuală

Povestea acestui brand a început în anul 2002 cu o idee care părea mai degrabă ludică decât lucrativă: doamna Victoria Chivu a vrut să afle dacă senzaţionalul conzonac făcut de dânsa ar avea succes și la gurmanzi din afara familiei. Reacția amatorilor de dulciuri a depășit toate așteptările. Respectivii cozonaci au avut un succes într-atât de mare, încât a devenit evident că există o mulțime de iubitori de deserturi pentru care criteriul cel mai important este calitatea.

 

Toate bunătățile care poartă semnătura Casei Victoria sunt făcute după rețete atent studiate și îmbunătățite de-a lungul timpului. Cremele sunt preparate prin metode tradiționale, foietajul e făcut cu unt, fructele sunt proaspete, iar cozonacii și pasca sunt într-atât de bogate încât până și cei mai pretențioși amatori de dulciuri și de produse de patiserie sunt pe deplin satisfăcuți. La mijlocul anului 2014, adică în momentul în care compania împlinea 12 ani, proprietarii au ajuns la concluzia că toate aceste lucruri trebuie comunicate în mod coerent. 

 
 

Procesul de banding a debutat cu ajustarea numelui. Restrictivul Cofetăria Victoria a fost înlocuit cu mult mai generosul Casa Victoria. Schimbarea era importantă în primul rând dintr-un considerent de ordin practic: plaja de bunătăți propuse de clientul nostru, pe lângă produse de cofetărie, include și patiserie și înghețată. Al doilea motiv care justifica această schimbare este densitatea simbolică a cuvântului casă. Faptul că un brand și-l asumă în nume, vorbește despre recursul acestuia la o anume tradiție și despre angajamentul lui de a respecta un anumit set de valori.

 
 

În ceea ce privește identitatea vizuală, brief-ul menționa două lucruri: culoarea principală a brandului trebuia să fie un roșu cu multă personalitate, iar în logo, drept simbol, se dorea folosirea unei coroane.

 
 

Paleta cromatică secundară a Casei Victoria este formată din cinci pasteluri. În comunicarea brandului acestea sunt de cele mai multe ori folosite în varii configurații de cercuri și pătrate. Astfel, pe de-o parte limbajul grafic devine mai ofertant, iar pe de altă parte, prin contrast cu cele cinci nuanțe desaturate, culoarea principală este pusă și mai bine în evidență.

 
 

Acest dispozitiv grafic pe care l-am numit sigiliul Casei Victoria are un dublu rol. El reprezintă în același timp o semnătură a artizanului (cofetar sau patiser) și o garanţie a calităţii. Coincidența face ca prima literă a numelui brandului, V, să fie și prima literă a cuvântului văzut, termenul folosit pentru produsele care au trecut cu bine de filtrul controlului calităţii. Simbolul e mai întâi de toate memorabil, iar simetria lui care poate fi considerată chiar mecanică, e ponderată cu succes de cromatica jucăușă.

 
 

Dulciurile Casa Victoria sunt la fel de ofertante vizual pe cât sunt de gustoase. Pentru a putea folosi acest lucru în beneficiul brandului a fost organizată o ședinţă foto în care deserturile au fost personajele principale. Prăjiturile, torturile și produsele de patiserie nu au fost scoase din context. Ele au fost fotografiate în configuraţii în care pot fi întâlnite în viaţa de toate zilele: biscuiţi de casă alături de un pahar cu lapte și un măr, o felie tocmai tăiată din tortul aflat în amorsă, cuburi generoase decupate dintr-o plăcintă cu brânză pe un fund de lemn ș.a.m.d. Graţie acestei abordări, stilul foto contribuie la accentuarea senzaţiei de autenticitate pe care trebuie să o emane materialele propuse de acest brand.

 
 

Există și un al doilea gen de fotografii de produs: macrouri. Imaginile din acest set oferă multe detalii, iar cu ajutorul lor privitorul poate fi implicat aproape instantaneu în povestea bunătăților pe care le privește.

 
 

Trei sunt funcțiile pe care site-ul casa-victoria.ro trebuia să le îndeplinească. Vizitatorul trebuia să poată vedea toată gama de produse a clientului nostru, trebuia să poată să facă o comandă online și trebuia să aibă acces la viziunea și la valorile brandului. 

 
 
 
 

proiecte similare