Ordinul Arhitecților din România
Site-ul organizației
Ordinul Arhitecților din România (OAR) este cea mai importantă organizație responsabilă cu gestionarea și promovarea profesiei de arhitect din România. Noua platformă online trebuia să rezolve trei mari probleme de percepție. Este vorba despre creșterea încrederii în organizație a arhitecților și a celor care beneficiază de proiectele făcute de aceștia, despre clarificarea funcțiilor pe care le îndeplinește Ordinul în peisajul autohton și despre sublinierea faptului că OAR este o instituție foarte accesibilă.
Am agreat împreună cu echipa clientului – alcătuită din Raluca Ștefan, consilier pentru comunicare și Ștefan Ghenciulescu, vicepreședinte OAR – că acest proiect constă în primul rând în ordonarea și clarificarea informației pe care Ordinul o pune la dispoziția variilor sale publicuri. În aceeași măsură era important să ne asigurăm că fiecare tip de vizitator găsește ușor informația relevantă din punctul lui de vedere. Rezolvarea pe care am propus-o a fost un meniu format din opt secțiuni cu nume explicite, care datorită dimensiunii și poziției sale reprezintă unul dintre elementele grafice principale ale site-ului.
Pentru a-i ajuta pe vizitatori să înțeleagă că se găsesc pe site-ul unei organizații ușor abordabile, am mizat pe forța culorilor. Am îmbogățit sistemul cromatic destul de solemn al brandului cu un set de opt culori, câte una pentru fiecare categorie a meniului principal. Pentru a evita neajunsurile excesului de culoare, cromatica secundară este folosită cu rezervă. Utilizarea ei se rezumă la efectele de mouse-over și la numele categoriilor din care fac parte articolele care apar în prima pagină a site-ului.
Prima pagină trebuie să-i facă vizitatorului o imagine cât mai clară în legătură cu activitatea Ordinului. Ea conține toate informațiile cu adevărat importante pentru activitatea organizației la momentul respectiv. Aici pot apărea trimiteri către oricare dintre secțiunile site-ului. Singurul criteriu pe care trebuie să-l îndeplinească o intrare pentru a putea fi accesată din prima pagină, este relevanța.
Intrările din prima pagină pot fi mai mari sau mai mici și pot avea sau nu imagine, în funcție de importanța fiecăreia dintre ele. În cazul intrărilor fără imagine de pe prima pagină, la mouse-over, tot fundalul pe care se găsește articolul va deveni de culoarea categoriei din care face parte articolul corespunzător. Ca și detalii cromatice, atât textul cât și titlul și subtitlul vor deveni albe. Cele opt culori secundare au fost alese în așa fel încât această operațiune să fie posibilă, și textul alb să poată fi citit, indiferent care dintre ele va servi drept fundal.
A fost acordată atenție sporită lizibilității. Astfel, textul articolelor este scris cu literă destul de mare, spațiile dintre râduri sunt generoase și pe fiecare linie se găsesc cel mult zece cuvinte. Tipul de literă pe care l-am folosit este Open Sans, datorită asemănării cu Gothan, tipul de caracter prevăzut în manualul de identitate. Al doilea motiv pentru care am făcut acestă alegere este că familia Open Sans face parte din pachetul Google Font, iar utilizarea sa este gratuită indiferent de numărul de vizualizări ale paginilor platformei.
Orientarea în site e facilitată de existența unui submeniu pe partea stângă a paginii. Aici vor apărea toate subcategoriile unei anumite secțiuni
Din punct de vedere vizual, site-ul a fost optimizat pentru toate dispozitivele de pe care ar putea fi accesat.
Operațiunile implicate de gestionarea site-ului au fost explicate în mod exhaustiv într-un manual de 74 de pagini. Grație acestui material, de fiecare dată când va avea nevoie de asistență, administratorul va găsi referințe exacte despre cele mai bune căi de a rezolva o anumită problemă.